בתי הכלא בקליפורניה


 

 בתי הכלא בקליפורניה


מערכת הכליאה של קליפורניה אמורה להכיל כ-80,000 אסירים בו זמנית. אבל נכון להיום, יושבים בבתי הכלא קרוב ל- 148,000 אנשים. לכן, ב -23 במאי ציווה בית המשפט העליון להקל על הצפיפות בבתי הכלא של קליפורניה, למרות העובדה שיש שמאמינים כי החלטה זו תביא לגדילת שיעור הפשע לא רק בקליפורניה אלא בכל רחבי המדינה.


1. אסירים – אנטוני טרנר בן ה-46 ו דניאל קינג בן ה-23 מצטלמים בתא שלהם. בית המשפט העליון, התייחס לזה, שהתנאים בהם מוחזקים האסירים מפרים את החוקה של ארה"ב. 

2. האסיר טרנר, מרצה עונש מאסר של 25 שנה. על הציור שילדיו שלחו לו כתוב: "אנחנו מתגעגעים אליך, נשיקות וחיבוקים. נ.ב. נבוא לבקר!"

3. אסיר עם ספר בחדר הכושר של הכלא, שם נכון להיום, בגלל מחסור במקום  - מוחזקים אסירים. כפי שדווח על ידי הניו יורק טיימס, בכלא בעיר צ'ינו שבקליפורניה, מותקנות מיטות קומותיים והצפיפות היא רבה. חולי סכרת, חולים עם הפרעות נפשיות וחולי איידס – לא מקבלים טיפול ראוי – כי אין מקום וגם אין מי שיטפל בהם – ולא רק בגלל היעדר מקומות בבית החולים, אלא גם מחסור בכוח אדם.

4. בבתי הכלא של קליפורניה, כמו בבתי כלא הצפופים האחרים במדינות ארה"ב - תנאי המעצר אינם מספקים.

5. יוסף אריקסון, בן ה-35, שהורשע בשוד מזוין - ממיין את מדי הכלא.

6. בובי קורטז בן ה-29 יושב בתוך חדר מסורג, אשר משמש כחדר המתנה בשביל פגישות עם משפחות, עורכי דין ורופאים.

7. האסיר מדבר בטלפון בחדר הכושר של הכלא, אשר בגלל אסירים רבים מדי משמש גם למחיה.

8. אימונים בחצר הכלא. לפני זמן לא רב, החלה המדינה לשחרר לחופש את האסירים, שריצו רק מחצית מעונשם. עד כה, הרשויות של קליפורניה לא הלכו כל כך רחוק בניסיון להתמודד עם המחסור בכלי בית הכרוני של מימון. החוק הישן היה: פושע יכול להשתחרר לאחר שריצה בכלא לא פחות מ 80% מעונשו.

9. הרשויות בקליפורניה עובדות על דרכים אפשריות כדי לחסוך כספים בתקציב מבלי לפגוע בביטחון של אזרחי המדינה. בין היוזמות - שחרור מוקדם של עבריינים קשישים וחולים, הפרטה של מערכת הענישה והכליאה והעברת אסירים לבתי כלא במדינות אחרות שבהן האחזקה שלהם זולה יותר.

10. האסירים בחצר, שם בדרך כלל עוסקים בספורט. העימות בין הרשות השופטת לבין ההנהגה של מדינת קליפורניה בקשר לצפיפות בבתי הסוהר נמשך עוד מתחילת שנת 1990. במהלך תקופה זו, נגד רשויות המדינה הגישו מספר רב של תלונות.

11. חפצים אישיים של אסיר בתאו. שופט בית המשפט העליון אנטונין סקאליה סבור, כי ההחלטה של בית המשפט העליון להפחית את מספר האסירים בבתי הכלא בקליפורניה תוביל הפשע גדל, לא רק בקליפורניה אלא בכל רחבי הארץ.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> בתי הכלא בקליפורניה